Direktlänk till inlägg 21 augusti 2015

Din sanning

Av nyatiden - 21 augusti 2015 09:22

 

Det blev ett Långt inlägg, men känner du dig dragen till det, tycker jag du ska ta dig tid.
Idag känner jag mig stark, och jag känner att jag vill dela med mig av den energin. 
Det är väldigt, väldigt mycket energipåslag just nu. Eftersom att allt består av energi, så är det ju såklart alltid "energi påslag", men detta är något helt annat. 2015 påminner för mig energimässigt om 2012. Allt möbleras om i livet, allt ställs på sin spets, allt känns så in i pepparn mycket, som att minsta lilla får det sista i dig att brista, och det är just vad vi ska göra. Vi står alla inför ett val att brista ut i vår fulla blom, i vår fulla potential. Alla krafter i universum pushar oss med råge till den gräns så man kan känna det som att man håller på att bli galen.
Det heter ju på engelska "Are you out of your mind"? Är du det? Är du utanför din hjärna? Var är du då? I din känsla? Är du det så vill jag bara grautulera! Då kanske du tänker, men vadå det e väl inget bra att vara för mycket i sina känslor, att inte kunna tänka klart, att " må dåligt" och känna sig trasig. och nej, det känns inte bra, inte alls, men det är genialt. 

Jag personligen har gått igenom en liten kris, och trodde själv att jag skulle "gå sönder" och det gjorde jag, lite till, jag hackade sönder mitt ego en liten bit till (egot är rösten i ditt huvud som får dig att tro att du inte kan, att allt okänt är farligt, att du kan dö om du inte har kontroll, allt du att blivit präglad till att tro sedan barnsben). Jag gick in i mina rädslor, och kände egots grepp om mig, köpte det ett tag och mådde jävligt dåligt, undrade varför jag mådde så dåligt, tyckte att jag borde veta bättre. Ibland måste vi gå tillbaka till gamla obearbetade rädslor och föreställningar, titta på dom igen, för att snabbt inse att vi är inte där längre, vi har kommit förbi det, hacka sönder egot en liten bit till, sedan kommer nästa lager, det e som att skala en lök, och för varje sådan här djupdykning vi gör inom oss själva kommer vi närmre vår kärna, vårt sanna jag, det som är vi, utan alla präglingar och förväntningar vi tagit på oss från andra. Och varför ska vi göra det då? Jo, för att det är där kraften finns till allt, där är du trygg, där finns oändliga resurser av kunskap och energi, där vet du att du kan göra vad du vill!

Det kommer inte gratis, det är ett dagligt val vi behöver göra. Vi kommer tvivla, vi kommer slita vårt hår, vi kommer möta prövningar, vi kommer ifrågasätta allt, vi kommer känna att vi ger upp, och vi kommer resa på oss och säga: - Nu får det vara nog! Det här är inte rätt för mig, det här känns inte bra!
Vi kommer att bli ifrågasatta, förlöjligade och kanske till och med utstötta, men vi kommer att hitta andra som vibrerar med oss, och det kommer öka vår kraft ännu mer när vi vet att vi går vår väg och att allt som är menat kommer till oss.

Därmed inte sagt att du ska sitta på en stol och vänta, tvärtom behöver du vara lyhörd för din intuition (som kraftigt ökar) när du kommer närmre din kärna.
Du behöver våga agera på det du känner är sant för dig, oavsett hur löjligt det än verkar, för varje gång du gör det blir det mer och mer naturligt, och när du kommit tillräckligt nära din kärna är det nästintill omöjligt att gå emot sin sanning. Jag känner det som att hela systemet låser sig, som att auran slår knut på sig själv när jag försöker gå emot min sanning, och fattar jag ändå inte dom signalerna så får jag ångest, blir nedstämd och tappar kraft, förstår jag inte då heller blir jag oftast fysiskt sjuk, sedan brukar jag tillslut ge upp kampen och idéerna och hamna i detta läget igen, där jag äger min sanning, hur konstig den än verkar till och med för mig själv.

Jag sjunker tillbaka i min tillit till att det inte är någon idé att kämpa i motvind, tar ett djupt andetag och undrar vart jag är påväg, för jag har ingen aning. Hade en plan, men den var allt för långt ifrån min sanning, så nu väntar jag på nästa move, det e jobbigt och lite läskigt att inte veta, men jag känner ändå idag, efter att jag ställde in det som kändes fel att jag har ett flöde i min energi, jag har kraft och jag känner mig lätt, glad och förväntansfull. Jag tar emot allt gott som är påväg in i mitt liv, jag e så jävla värd det. Jag har jobbat hårt för att komma hit, och för att inte avvika från min väg, trots att många tycker att jag är as flummig! #Madelenes massage #personlig utveckling #rådgivning. https://www.facebook.com/Madelenesmassage

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nyatiden - 16 mars 2016 10:35


   En sak slog mig idag.  Jag har tittat närmre på ett mönster jag har av att vilja vara andra till lags hela tiden.  Det är en fin egenskap att bry sig andra och att ha medkänsla, men när det tippar över i att bry sig om andra så pass mycket a...

Av nyatiden - 5 oktober 2015 10:30

  Det är så spännande tider just nu när energierna skiftar snabbare än någonsin. Sedan känns det ju inte alltid lika spännande att vandra runt som en zombi med borderline. Ena dagen as trött och deppig, med huvudvärk och influensa symptom, nästa d...

Av nyatiden - 1 oktober 2015 23:23


  Rea, rea, allt ska bort, skänkes med glädje! Nu, exakt nu är tiden du kommer på att du går runt med en gammal ryggsäck full av skräp. Du vaknar en morgon, ser dig i spegeln och undrar vad i hela fridens namn det är för gammal uttjänt ryggsäck du...

Av nyatiden - 25 september 2015 20:16


  Vi har nu gått igenom en djupdykning i vårt undermedvetna, och fått möjlighet att se saker vi behöver släppa för att lätta på bagage. Vi har haft och har fortfarande extra stödjande energier som hjälper oss att se och släppa. Tidigt på måndag mo...

Av nyatiden - 11 september 2015 08:54


     Fri, eller fången i ditt perspektiv? Vad väljer du att tro? Vi är precis så fria som vi tillåter oss att vara. Du kan välja att spela upp skivan på repeat hur många ggr du vill, hur synd det är om dig som var med om ditten och datten, hur hems...

Presentation


Facebook: Madelenes massage. Healer/medium/coach

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards