Alla inlägg under september 2015

Av nyatiden - 25 september 2015 20:16

 

Vi har nu gått igenom en djupdykning i vårt undermedvetna, och fått möjlighet att se saker vi behöver släppa för att lätta på bagage. Vi har haft och har fortfarande extra stödjande energier som hjälper oss att se och släppa. Tidigt på måndag morgon har vi fullmåne som alltid hjälper oss att se in i oss själva. Så efter regn kommer solsken. Det har känts tungt energimässigt ett tag (som det lätt gör när man djupdyker i sitt inre). Nu känner jag att det sakta har börjat lätta upp och att det kan upplevas som att vi energimässigt går mot ljusare tider och med kraft mot nya mål. #personligutveckling #madelenesmassage





Av nyatiden - 11 september 2015 08:54

    

Fri, eller fången i ditt perspektiv? Vad väljer du att tro? Vi är precis så fria som vi tillåter oss att vara. Du kan välja att spela upp skivan på repeat hur många ggr du vill, hur synd det är om dig som var med om ditten och datten, hur hemsk den där människan var mot dig och hur ont det gjorde. Du berättar det om och om igen, både för andra och i ditt huvud. Varför? Jag gör det själv också...och ältande kan fylla sin funktion i läkning, men snälla fastna inte där, du gräver din egen grav. 

I stunden du kommer på dig själv att leva i din gamla smärta, din fängelsecell du byggt till dig själv, påminn dig om att du är fri att gå ut, det är inte låst. Du kan välja att skapa något annat från och med nu. Berätta om vad som gjort dig glad i livet, vad som tagit dig framåt och gjort dig så stark som du är nu. 

Det är utmanande tider rent planetärt, så var inte för hård mot dig själv. (se mer i tidigare post). Res dig så snabbt du kan, ta fram din kompass och gå, låt ingen/inget få dig av din väg mot din sanning! #Madelenesmassage #personligutveckling #själsligtväxande

Av nyatiden - 9 september 2015 08:43


       

eftersom jag personligen har lättare att acceptera saker som jag förstår så älskar jag att läsa om sådanahär grejer. Som jag nämnt tidigare så följer jag en kvinna på Facebook som har stenkoll på astrologi (som inte är min starka sida). jag översatte hennes text från Engelska till Svenska:

"Expandera din kosmiska visdom.

Den enda skillnaden mellan människor som är medvetna om hur planeterna påverkar oss och de som inte är det, är deras nivå av medvetande med vad som händer med deras fysiska liv... Pre-solförmörkelser. Alla  genomgår en utrensning med relationer, hem, familj, miljö och viktigast av allt självvärde. Vi är alla lika berörda. Precis som solen skiner på varenda en av oss lika mycket, den plockar inte ut favoriter, det gör inte den planetära påverkan heller.

Nu om du inte vet att det finns en kosmisk anledning till detta (solförmörkelserna) kanske du känner att det är något (eller någon) som är ute efter dig eller att du har gjort något fel. Det kan orsaka stor förvirring och rädsla inom, när vi är bortkopplade från jordens flöde och från naturens kraft.

Så jag uppmanar er att sprida ordet om denna pre-eclipse vecka. Vi kommer att känna oss som vår garderob kommer vara tömd på alla nivåer. är att vara tömt på alla levles. Det finns en anledning till det, och det är universum som hjälper dig att rensa" / Elizabeth Peru. 

 

Jag personligen åker berg och dalbana i dessa energier, höga toppar och störtdykningar. Försöker bara hålla i mig och åka med, för jag vet att när vi rensar, ju mer vi rensar desto mer fria blir vi. Det var liknande rensningar för mig 2012, och sedan dess har jag fått en helt annan syn på livet, och jag är inte rädd längre. Är inte det fantastiskt? Ju mer vi möter det vi är rädda för, desto mindre kan rädslan påverka oss, och vi kan göra vad vi vill. Du gör så gott du kan och varje steg räknas! 

Av nyatiden - 8 september 2015 10:17

  

Det är verkligen intressant hur snabbt energier och känslor kan skifta när vi vågar vara i allt som är. 

Igår satt jag igenom känslor av sorg utan att ifrågasätta var det kommer ifrån, eller varför, jag bara kände sorgen och var i den, och kvittot på att jag har lyckats är känslan som innfinner sig idag..tillit och kraft. Jag lyckas inte alltid heller, jag flyr också, det är mänskligt. Vi ska inte slå på oss själva för de gånger vi inte lyckas, vi ska fokusera på och ge energi åt det som är bra, det vi vill ska växa. Så idag fokuserar jag på tacksamheten över att jag vågade stanna upp igår och möta en "obekväm" känsla, som förde med sig styrka, tillit och tacksamhet.

Tacksamhet är den mest högt vibrerande känsla vi kan befinna oss i, från den platsen attraherar du mer att vara tacksam över. Livet har sina skiftningar, i acceptansen över dom skiftningarna hittar vi kraften att inte värdera en känsla som negativ, utan som en gåva att komma djupare in i vår kärna där vi är hemma, där all kraft finns, där vi kan bli vem vi vill, utan påverkan utifrån. önskar dig styrka, mod och acceptans på vägen mot resan hem till dig! Du kan, vi kan! Du är inte ensam! #Madelenesmassage #personligutveckling #inspiration

Av nyatiden - 7 september 2015 21:20

  

ibland känns det som att sorgen ska äta upp oss, som att det ska gröpa ur det sista av livskraften vi äger, det värker i både kroppen och själen. Den första reaktionen brukar då lätt bli att vi vill fly, stänga av och bara må bra igen, vi måste bort, bort från det som gör ont. 

Men i sorgen, i din värsta smärta sker läkningen på djupet. När vi vågar vara kvar i detta hur ont det än gör, så kommer vi att läka på djupet. Jag vet av egen erfarenhet att för varje gång vi lägger locket på och försöker fly så växer allt vi inte bearbetat, och det ploppar upp med jämna mellanrum. Vi blir tvungna att ta till allt mer drastiska metoder för att springa ifrån det som vi tror jagar oss. Jag har varit där själv, så många gånger, tills  livet har "tvingat" mig att stanna. Jag har tillslut blivit sjuk, eller gått in i väggen, och då kommer allt likt en tsunami.

idag sitter jag med min sorg, som gnager i mig, det gör ont, men jag känner att jag är påväg mot läkning av gamal smärta, och att det alltid är som mörkast före varje soluppgång. Ingenting kan knäcka mig längre, för jag är inte rädd för rädslan. Jag är påväg, mer beslutsam än någonsin att vandra framåt på min väg. #styrka #Madelenesmassage #personligutveckling.

Av nyatiden - 5 september 2015 21:17

Det är väldigt många som går igenom mycket stora förändringar på många plan i livet just nu. det som kallas för livskris ser jag som en transformation. Du håller på att lämna den gamla versionen av dig för att kliva in den nya och uppdaterade. 


10 tecken på transformation:


1. Du kan få ångest, känna dig stressad och frustrerad (som att du vill krypa ur ditt skinn)

2. Du känner dig ena sekunden energisk och kreativ för att lika snabbt bli helt orkeslös, omotiverad och håglös.

3. Du ifrågasätter allt! Varför? Vem är jag? Vad vill jag? Vad händer? Är detta normalt?

 

4. Du kan få ett ökat behov av att dra dig tillbaka och bara vara.

5. Du behöver prata om vad som händer om och om igen.

6. Du uppdaterar och ifrågasätter dina nära relationer.

7. Du funderar på meningen med livet, kanske undrar om det ens finns en mening med något.

8. Du kommer på dig själv med att göra nya saker du trodde du aldrig skulle göra.

9. Du upplever ett kaos inombords (som att allt hänger i luften).

10. Du känner en stark önskan om att ta tag i ditt liv, samtidigt som det kan kännas omöjligt stundtals.

 

Transformation är så coolt och bra när vi kommer ut på andra sidan, men kan kännas som ett rent helvete när vi är mitt uppe i det. Att utmana sina rädslor och befinna sig i förändring skakar om. Kom ihåg att du är påväg mot ett nytt liv som passar dig bättre med den du är påväg att bli, det är värt det! När du kommer ut på andra sidan kommer du att känna dig stolt, nöjd och starkare än någonsin. 

Ta hjälp av andra i samma situation, prata, skriv, älta, fråga, skrik, gråt, andas. Ibland behöver man ta en minut i taget. Du är påväg mot din dröm. Fortsätt gå, du är snart där! #personligutveckling. #coaching. #madelenes massage. 

Av nyatiden - 2 september 2015 23:35

 

En bön kom till mig, som känns väldigt kraftfull när man känner att man tvivlar. 

"I'll walk my path no matter what! It will bring me strength, and take me to my soul's highest calling! I will complete the mission I came here to do, and I will own my power, now and forever!"

"Jag kommer att vandra min utstakade väg oavsett vad! Det kommer att ge mig styrka och ta mig till min själs högsta önskan! Jag kommer att slutföra uppdraget jag kom hit för att göra, och jag kommer att äga min kraft, nu och för alltid!"

 

Presentation


Facebook: Madelenes massage. Healer/medium/coach

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards