Alla inlägg under oktober 2015

Av nyatiden - 5 oktober 2015 10:30

 

Det är så spännande tider just nu när energierna skiftar snabbare än någonsin. Sedan känns det ju inte alltid lika spännande att vandra runt som en zombi med borderline. Ena dagen as trött och deppig, med huvudvärk och influensa symptom, nästa dag euforisk med kreativiteten sprutandes ut ut öronen. Inte långt ifrån att man kan känna sig lite schizofren. Men du kan vara lugn, du är inte ensam om att känna så. Jag har haft några riktigt bra och flödande dagar nu där allt mest bara känts som kärlek och acceptans, för att sedan igår eftermiddag kastas över i frustration och irritation igen. Så lätt det är då att tycka att saker ska vara annorlunda (därav frustrationen), och att gå in i ett motstånd. Den ena tanken föder den andra. "Jag som mådde så bra, ska jag må dåligt nu igen?" "Vad är det som händer nu?" "Jag vill må bra hela tiden." Se upp där! Nu jobbar jag vidare på acceptansen. Bara se det för vad det är och föd det för Guds skull inte, då får du bara mer av det du inte vill ha(Attraktionslagen). Vi behöver mörker för att kunna se ljuset lysa starkare, annars hade vi inte uppskattat det. Ju mer vi kan acceptera det, desto lättare och snabbare tar vi oss upp igen. Stor kram till alla kämpar, tillsammans lyfter vi oss själva och andra. #Madelenesmassage #personligutveckling #support


Av nyatiden - 1 oktober 2015 23:23

 

Rea, rea, allt ska bort, skänkes med glädje! Nu, exakt nu är tiden du kommer på att du går runt med en gammal ryggsäck full av skräp. Du vaknar en morgon, ser dig i spegeln och undrar vad i hela fridens namn det är för gammal uttjänt ryggsäck du släpar runt på. Kanske har du någon gång tidigare ställt dig frågan, men viftat bort det med att "det kan vara bra att ha" men nu kan du inte i din vildaste fantasi tänka dig att behålla den, du undrar vad tusan du asat runt på den för, den är ju tung och inte alls i din smak. Du har ju redan köpt en ny, liten, delikat kuvertväska som du bara skulle ha det mest värdefulla och nödvändiga i. Men den stoppade du undan i garderoben, för den var för fin, något att ha vid speciella tillfällen, men det blev aldrig riktigt något sådant. Så idag när jag vaknade kände jag ett sådant intensivt behov av att till vilket pris som helst sälja ut allt bråte och elda upp den gamla ryggsäcken. Från och med idag är alla dagar speciella, och från och med idag ska jag endast använda min nätta, lilla kuvertväska med mina juveler i, betydligt lättare och mer trevlig att ha med sig än en ryggsäck full av tungt skräp.
Som ni förstår, så är ryggsäcken en metafor för det förflutna i oss själva. Vi har tagit nästa steg, vi behöver bara släppa ryggsäcken, vi har redan sett den, använt det vi behövt, och nu finns ingen nytta med den mer. Vi har fortfarande hela universums support till max, så bara släng ryggan och förstå att du är värd din kuvertväska med dina juveler!

#Madelenesmassage #nystart #personligutveckling #dintid

Presentation


Facebook: Madelenes massage. Healer/medium/coach

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards