Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av nyatiden - 23 augusti 2015 20:43

 

idag fick jag frågan av en vän varför man ska utvecklas som människa, och mitt automatiska svar var väldigt spirituellt och flummigt märkte jag, så jag började fundera på om jag kunde motivera henne på ett annat sätt som hon kunde relatera till. 

Jag tänker såhär. Vi är människor som har skapats av dom liv vi levt och vad vi har varit med om. Alla har sitt bagage som format oss till dom vi är. Många funderar inte mycket kring den egna personen, har till och med förlikat sig på något sätt med att "det är som det är" "Jag är som jag är" "jag har haft det svårt, därför...." Och en del orkar och vill inte se att dom kan skapa det liv och den person den vill vara. 

2012 var en vändpunkt för mig, då hade jag nått botten, och sökte efter svar, svar på allt. Jag hade gått i terapi i flera år och inget hjälpte. När jag nådde botten, så fick jag nog, och bestämde mig för att jag måste göra något.

Började då läsa en bok som stämde så väl överens med vad jag hade funderat på och vad jag behövde höra. Hade jag slagit upp den boken vid ett annat tillfälle när jag inte var mottaglig hade jag säkert förkastat den, men jag var så trött på mina beteenden och att jag lät mig trampas på.

 Jag tog fram den boken häromdagen för att jag behövde kraft, och insåg till min stora förvåning och glädje hur mycket jag lever som jag bara önskade att jag kunde för 3 år sedan, vilket jobb jag gjort och hur mycket den boken inspirerat mig att våga leva min fulla potential och stå upp för min sanning. 

Oftast är det tyvärr först när vi förlorat allt, och nått botten som vi har motivationen till att förändras. 

Här är ett stycke ur boken som fick poletten att trilla ner för mig: "sluta upp och vänta på att Messias ska komma och fixa ditt liv, acceptera att du lever just nu och just här och att det är bara du som kan göra något åt ditt liv" "du hade den barndom du hade och du lever ditt liv nu, inte på 1900-talet. Du är inget offer för livet utan du har själv skapat de situationer och relationer du har omkring dig. Att inse detta är ett stort steg, för då innebär det att du tar ansvar för ditt liv"

sant, eller hur? precis som du är ansvarig för det mindre bra i ditt liv är du även skapare till det som är bra, du har makten i dina händer att vara den du vill visst är det fantastiskt! #Madelenes massage. #Personlig utveckling. #Rådgivning. https://www.facebook.com/Madelenesmassage

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Facebook: Madelenes massage. Healer/medium/coach

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards